Näringsinnehåll I Gojibär

Be Sociable, Share!

    Näringsinnehållet i gojibär har det gjorts mycket forskning på och man vet numera ett det är ett av de näringsrikaste livsmedlen som finns.




    Många hälsostudier har fokuserat på de många direkta fördelarna av en växtbaserad kost med en betydande mängd grönsaker och frukt. Förutom mer kända frukter och juicer som granatäppeljuice, blåbär, tranbärsjuice, tomater, grönt te, kokos och ren kakao, har gojibär visat sig vara en bra källa till nyttiga antioxidanter och andra näringsämnen.
    Gojibär och gojibärsjuice har vid japanska studier visat sig innehålla organiskt germanium, som har visat sig ha cancerbekämpande egenskaper.
    Den tibetanska Goji bär har också testats som viktreducerande medel. Försökspersoner som drack te bryggt på gojibär morgon och kväll, gick ner i snitt två kg i månaden, utan att ändra sin kosthållning i övrigt. Att dricka gojijuice är också ett effektivt sätt att gå ner i vikt.

    Näringsinnehållet i gojibär är högt

    Gojibär innehåller också polysackarider som stärker immunförsvaret. De är också mycket rika på vitamin C och B. Dessutom är gojibär den rikaste källan till karotenoider, inklusive betakaroten och är därmed en kraftfull antioxidant.
    Goji innehåller en hög koncentration av L-Leucin bland de övriga 18 aminosyror, 21 spårämnen, bland annat linolsyra, tiamin, riboflavin och betain. Gojibär har mer betakaroten än morötter och 500 gånger mer vitamin C än apelsiner. De har stora mängder av vitaminerna B1, B2, B6 och vitamin E.

    Be Sociable, Share!